Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované zkouškové otázky z předmětu Rating a oceňování podniku

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. RATING, SCORING, RANKING - OBSAH, ROZDÍLY. METODA ANALÝZY PROFILU (DLE BEAVERA).

Rating je stanovení nedodržení závazku vyplývajícího z emise dluhopisů nebo jiných závazků provedené nezávislou ratingovou agenturou. Rating je , jehož cílem je zjistit, a to na základě komplexního rozboru veškerých známých rizik hodnoceného subjektu, jak je tento subjekt schopen a ochoten dostát včas a v plné výši všem svým splatným závazkům. Obecně hodnocení schopnosti splácet řádně a včas přijaté závazky)
Vyjádřením tohoto hodnocení je jednoduchá označující pravděpodobnost, že hodnocený subjekt dostojí včas a v plné výši svým závazkům. Ratingová známka z ratingové stupnice je celosvětově porovnatelná a kompatibilní skrze odvětví i regiony. Každá investice představuje riziko a rating je nástroj, který toto riziko celosvětově měří a označuje. Rating analyzuje fundamentální kvalitu daného subjektu, popř. strukturu a fundamentální kvalitu daného emitovaného CP nebo jiného dluhu.
Rating se ve svém hodnocení jinými druhy rizika (úr. Sazby) a není též doporučením k nákupu nebo prodeji určité dluhové emise, protože nehodnotí výnosnost investice. Vyjadřuje se ke kvalitě (riziku) konkrétní emise dluhu.
Ranking
Ranking je vztah mezi prvky určitého souboru. Prvky souboru jsou uspořádané dle určitého pravidla tak, aby bylo možné říct o konkrétní složce, že je hodnocena výš, stejně nebo níž než jiná složka. Stanovení pořadí dle určitého kvantifikovatelného kritéria (zemí, podniků, emitentů, škol…).
Hodnocení (0x):