Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované státnicové otázky z okruhu Moderní a síťové technologie

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Základní vlastnosti a komponenty modelu systému front. Kendallova klasifikace. Matematický popis vstupního toku a obsluhy a Markovská matice přechodů u systémů M/M/1 a M/M/1/0.
----------------------------------------------------------------------------------------
Základní vlastnosti a komponenty modelu systému front
Systém a správa front tvoří důležitou část moderních telekomunikačních služeb. Jedná se o nedílnou komponentu všech moderních telekomunikačních zařízen.
V případě klasických telekomunikačních služeb se (přepínání okruhů) teorie front se využívala především pro dimenzování počtu linek mezi spojovacími systémy (telefonními ústřednami) a pro odvození velikosti spojovacích polí v těchto systémech.
Samotný přenos dat s technologií přepínání okruhů prakticky nevyžaduje složitý systém správy front. Ale tato situace se časem výrazně změnila. Technologie přepojování okruhů je postupně nahrazena technologií přepínán paketů, kde současně přenášené datové toky patří různým službám s různými požadavky na parametry přenosu a zpravidla ani charakter příchodu datových jednotek není přesně předvídatelný. Aby jednotlivé služby byly provozovány v odpovídající kvalitě, moderní sítě založené na technologii přepínání paketů musí zajistit určitou míru garance přenosových parametrů. Proto v případě technologie přepínání paketů teorie správy front tvoří základ pro zajištění kvality služeb.
Kvalitu služeb lze sledovat z různých pohledů jako např. z hlediska rychlosti spojení (doby potřebné k získání přístupu k službě), z hlediska chybovosti (objemu dat ztracených během přenosu) nebo např. z hlediska srozumitelnosti přeneseného hlasového signálu, atd.
Zpravidla sledované parametry jsou náhodnými veličinami a výsledky jsou dány jejich průměrnou hodnotou či distribucí.
Základní otázkou při zajištění kvality služeb je stanovit, jaké typy zdrojů a v jaké míře je třeba rezervovat pro danou službu a za kolik, aby byla dosažena požadovaná kvalita.
Hodnocení (0x):