1. ZÁKLADNÍ TERMINOLOGIE MARKETINGU SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU
(Marketing, produkt, služba. Význam marketingu v praxi. Charakteristické vlastnosti služeb CR. Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitele ve službách CR)
1) MARKETING, PRODUKT, SLUŽBA MARKETING Společenský a řídící proces, jehož pomocí jednotlivci a skupiny (firmy) získávají to, co chtějí a potřebují, prostřednictvím vytváření a výměny výrobků a hodnot s druhými. Marketing je multižánrová disciplína, která využívá i další vědy. Jde o proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Pomocí nástrojů, metod a technik marketingového výzkumu dochází ke zjištění potřeb a přání zákazníka ze strany firem, státních institucí či dalších organizací. Na základě zjištěných skutečností tyto organizace přijmou taková opatření, jejichž cílem je nabídnout zákazníkovi výrobky a služby s co největší přidanou hodnotou, ve správný čas, v ideálním místě a za vhodnou cenu.