Registrace | Přihlásit

Poznámky: Poznámky z předmětu Marketing

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Strategický marketing
Marketing - manažerská funkce odpovědná za identifikaci předvídání a uspokojování požadavků zákazníka tak, aby společnost dosáhla zisku

20 % zákazníků přináší 80 % zisku - segmentace, zaměřit se na ty zákazníky, co se vrátí

Marketing se chápe jako sociální manažerský proces, jehož pomocí získávají lidé to, co potřebují nebo po čem touží a to na základě produkce komodit a jejich směny za komodity jiné anebo za peníze

Marketing je proces plánování a realizace koncepcí tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a sužeb s cílem dosáhnout směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizace

Vývoj marketingu
- 50 léta - trh prodávajícího - vše co je na trhu vyrobeno se realizuje
- 60 léta - prodejní techniky a jejich zdokonalení
- 70 - klasický marketing
- 90 - funkční marketing - tržně orientovaný - zákazník, výnosy / konkurence / životní styl
- 21. - po roce 2009 = úspora nákladů, nové kanály komunikace, individuální přístup k chování klienta
- Tradiční marketing - spočívá v segmentaci trhu a marketingový mix je zaměřen na odlišení se od konkurence…. Tento způsob má však NYNÍ svá omezen
- Aktivní trvalý dialog s klientem
Hodnocení (0x):