Strategický marketing Marketing - manažerská funkce odpovědná za identifikaci předvídání a uspokojování požadavků zákazníka tak, aby společnost dosáhla zisku
20 % zákazníků přináší 80 % zisku - segmentace, zaměřit se na ty zákazníky, co se vrátí
Marketing se chápe jako sociální manažerský proces, jehož pomocí získávají lidé to, co potřebují nebo po čem touží a to na základě produkce komodit a jejich směny za komodity jiné anebo za peníze
Marketing je proces plánování a realizace koncepcí tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a sužeb s cílem dosáhnout směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizace
Vývoj marketingu - 50 léta - trh prodávajícího - vše co je na trhu vyrobeno se realizuje - 60 léta - prodejní techniky a jejich zdokonalení - 70 - klasický marketing - 90 - funkční marketing - tržně orientovaný - zákazník, výnosy / konkurence / životní styl - 21. - po roce 2009 = úspora nákladů, nové kanály komunikace, individuální přístup k chování klienta - Tradiční marketing - spočívá v segmentaci trhu a marketingový mix je zaměřen na odlišení se od konkurence…. Tento způsob má však NYNÍ svá omezen - Aktivní trvalý dialog s klientem