Registrace | Přihlásit

Poznámky: Faktory ovlivňující cenová rozhodnutí

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy

Nákladové faktory v maloobchodě

Kromě základních nákladů na nákup zboží je stanovení ceny ovlivněno dalšími nákladovými prvky, mezi které patří:
reklama a podpora prodeje

slevy poskytované zákazníkovi nebo zaměstnancům

reklamace a úpravy zboží pro zákazníka

dodávka zboží a další služby jako třeba dopravné

čisté náklady na úpravy nebo opravy zboží v obchodě

drobné krádeže

náklady na prodej


Politika firmy

Řízení tvorby cen v maloobchodě musí brát v úvahu požadované vytváření image obchodního zařícení, psychologické metody tvorby cen, očekávanou výši návratnosti investic, podporu prodeje prostřednictvím cenové tvorby, atd. Rozhodnutí o stanovení ceny může být ovlivněno i umístěním prodejny a její výzdobou.

Další faktory

Patří mezi ně stav ekonomiky, konkurence vedená na místní úrovni, zákonodárství a podnikatelská etika managementu.

Hodnocení (0x):