Registrace | Přihlásit

Přednášky: Marketing I

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
1. Marketingové pojetí inovací produktů

Členění IP z hlediska marketingové struktury KP
PODLE STUPNĚ JEJICH NOVOSTI (míry pozitivní změny)
1. Produkty zásadně nové – v celosvětovém měřítku, zcela nové trhy (mob. Telefony)
2. zavedení nové produktové řady v podniku – jsou již jinými podniky na trhu uplatňovány, nové pouze pro podnik – méně náročná inovace pro podnik – může využít zkušeností jiných
3. Rozšíření v podniku již existující produktové řady o další typy či varianty produktů
4. Vylepšení daného P – zvyšuje se užitná hodnoty aniž by vznikaly nové řady či varianty
5. Změna pozice stávajících produktů podniku na trhu – nezměněný produkt se nabízí novým skupinám zákazníků
6. P s jedinou změnou, že vykazují stejné vlastnosti při menších nákladech

Podle úrovní či vrstev tvořících mtg strukturu kompl. produktu:
inovace v oblasti vlastností, které tvoří podstatu daného produktu,
inovace dalších vlastností – obal, značka, služby

Spotřebitelská hodnota pro zákazníka jako prvořadý atribut

Posouzení, jak zákazníci hodnotí a vnímají spotřebitelskou přidanou hodnotu
Spotřebitelská přidaná hodnota – jak velký užitek nový produkt přinese a s vynaložením jakých nákladů
Celková spotřebitelská – soubor užitků, které zákazník očekává od daného produktu, soubor cen, které musí vynaložit před hodnocení a koupí, získávání a užívání tvoří celkovou spotřebitelskou cenu
Klíčová slova:

marketing

rizika

analýza

swot

strategie

Hodnocení (0x):