Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Předškolská pedagogika - otázky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy

1)Socializace-celoživotní proces,jedinec si osvojuje specif.lid.formy chování a jednání,začleňuje se do společnosti.
enkulturace=socializace,osvojení si kultury dané společnosti, jejím důležitým faktorem je školní edukace
výchova-proces záměrného cílevědomého působení na osobnost člověka s cílem dosáhnout pozitivních změn ve vývoji, projevuje se všestranným formováním osobnosti a má adaptační,anticipační a permanentní charakter. vzdělávání-osvojování si vědomostí, dovedností a návyků, postojů, hodnot a norem, je součástí socializace.             
2)FAKTORY ovlivňující rozvoj člověka funkcionální(nemůže ovlivnit)-internacionální(může ovlivnit) 
vnější,funkc.- prostředí: přírodní, kulturní, společenské, tradice
vněj.intenac.-celoživotní vzdělávání a výchova: péče, učení,výchova,vzdělávání
vnitřní,funkcion.-vývojové předpoklady: dědičnost,zvláštnosti věku,sociální pozice
vnitř.intenac.-sebevytvářecí aktivita, sebevzdělávání, sebevýchova, autoregulace                                                      
3)PROSTŘEDÍ školy Mikroprostředí: osvětlení, hlučnost, teplota, kvalita vody a ovzduší; Věcné prostředí;
sociální prostředí-nezbytné vazby, lidí a lidské aktivity,vztah rodiny, společnost a instituce,vrstevníci,party…           
4) SPECIFIKA předškolního vzdělávání  je potřeba přizpůsobit potřebám dětí předškolního věku: vývojovým,kognitivním, sociálním,emocionálním.
    CÍLE předškolního vzdělávání:
rozvojový -  rozvíjení dítěte a jeho schopností
hodnotový – osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
postojový – schopnost projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
    OBSAH:
1. Dítě a jeho tělo – biologická oblast
2. Dítě a jeho psychika – psychologická oblast
3. Dítě a ten druhý – inerpersonílní oblast
4. Dítě a společnost – sociálně-kulturní oblast
5. Dítě a svět – environmentální oblast
Hodnocení (0x):