Registrace | Přihlásit

Projekt: Marketingový plán

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy

Firemní marketingové plány se mohou lišit jeden od druhého – podle typu firmy, její velikosti, oblasti, ve které podniká, nebo podle toho, v jaké fázi vývoje se firma nachází. 

Typický marketingový plán pro malou firmu by měl obsahovat následující kapitoly :

1. Celkové shrnutí - představení firmy a jejího podnikání, hlavních cílů a strategií pro období, pro které je marketingový plán připravován. Je určitým náčrtem představy, který je následně rozpracován   v jednotlivých kapitolách marketingového plánu. 


2. Situační analýza - rozbory současného stavu podnikání. Jedná se o důkladnou analýzu firmy a její nabídky, aktuální situace na trhu (zákazníci, konkurence, vnější podmínky). Vhodné podklady pro tyto analýzy zajišťuje marketingový výzkum, kdy podnikatel sám nebo za pomoci externí firmy zjišťuje potřebné informace o trhu. 
Pomocí tzv. SWOT analýzy je možno analyzovat sebe samotného, svou vlastní firnu. STEEP analýzou zjišťujeme podstatné informace o tzv. vzdáleném prostředí a Porterovou analýzou získáváme informace o blízkém – konkurenčním prostředí.

Vnější (vzdálené) prostředí zahrnuje mnohé oblasti, které mohou mít vliv na podnikání. Zaměřujeme se na ty, které jsou pro nás nejdůležitější:
- vývoj ekonomiky - podnikání v ekonomicky příznivém prostředí (může ovlivnit podnikání velmi významně - jsou roky, kdy se všechno daří, a jiné, kdy obchody stagnují, konkurence se zostřuje, a cílem se stává přežití firmy),
- technologické změny a produktové inovace,
- státní a vládní zásahy,
- životní prostředí,
- bariéry vstupu nového konkurenta (kapitálové, legislativní, znalostní).

Z poznatků získaných analýzou konkurence a podnikatelského prostředí vybereme na závěr ty nejvýznamnější a popíšeme je v příslušném odstavci marketingového plánu. 
Plán je pracovním dokumentem, v průběhu roku se k této analýze lze vracet, revidovat ji a přijímat potřebná opatření.
Hodnocení (0x):