Pro svoji seminární práci jsem si vybrala prodejnu Penny Market, sídlicí ve Frýdlantě nad Ostravicí. Tuto prodejnu jsem si vybrala z proto, že je umístěna nedaleko mého bydliště a také v ní pravidelně nakupuji. Cílem mé seminární práce bylo porovnání praxe s teoretickými znalostmi získanými v rámci předmětu ekonomika obchodu.
1. Představení maloobchodní jednotky
Penny Market, s.r.o. vstoupila na český trh v roce 1997. V současné době má více než 300 provozoven, které zaměstnávají kolem 3000 zaměstnanců. Prodejny jsou rozmístěny po celé republice a dochází k neustálému nárůstu prodejen. Společnost Penny Market je dceřinou společností obchodního řetězce REWE, který se pohybuje na mezinárodní úrovni. Penny Market je jednou z největších českých diskontů. Jak již bylo zmíněno, Penny Market je potravinářský řetězec fungující na bázi „tvrdého diskontu“. To znamená, že nemá až tak široký sortiment, ale i tak nabízí zboží každodenní potřeby. Hlavní důraz společnost klade na co nejmenší cenu. Z vlastní zkušenosti to mohu potvrdit, avšak je tak činěno na úkor kvality.