Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Oorganizační formy vyučování

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
„Způsob uspořádání všech složek (činnosti učitele, žáka, učiva a věcných prostředků vyučování), který se děje v určitých časových a prostorových podmínkách.“

Členění organizačních forem vyučování:

a) podle součinnosti učitele a žáka, žáků (interpersonální kritérium) - frontální, individuální, párové, skupinové a kooperativní vyučování.
b) podle diferenciace a individualizace žáků ve vyučování - individualizované (žák pracuje, učí se vlastním tempem, podle svých schopností, např. koncepce Daltonského plánu) a diferencované vyučování (vnější diferenciace žáků - podle úspěšnosti žáků; vnitřní diferenciace - podle schopností a zájmů žáků)
c) při realizaci projektů a integrovaných učebních celků (např. projektové vyučování, nebo epochové vyučování u škol waldorfských, apod.)
d) další specifické OFV (domácí práce, otevřené vyučování, apod.)
e) podle časového a prostorového uspořádání

Volba OFV závisí na:
• výukovém cíli
• charakteru učiva
• připravenosti a zkušenostech učitele
• připravenosti a specifických potřebách žáků
• volbě výukové metody
• časových a prostorových možnostech školy, třídy
• podmínkách školy jako celku
Klíčová slova:

vyučování

žák

učitel

metoda

výuka

Hodnocení (0x):