Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Demarketintová komunikační kampaň Protikuřácká kampaň

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
Podle tzv. Tabákového atlasu přichází globální ekonomika každoročně o $ 500 mld. (tj. 8,9 bilionu Kč). Za touto částkou se skrývá nedostatečné zdanění tabákových výrobků, zdra-votnické výdaje, pokles produktivity i ztráty kvůli předčasným úmrtím kuřáků - kouření připraví o život 6 mil lidí/rok. Vládám také unikají velké sumy na daních kvůli pašování. Cigarety totiž patří mezi nejčastěji pašované zboží na světě (600 mld. cigaret/rok).
Podle odborníků mají na spotřebu tabákových výrobků převážně vliv daně, reklama, zákaz kouření na veřejných místech i varování na krabičkách. Uvádí, že pokud by byly ceny ci-garet vyšší, řada lidí by s kouřením nezačala a řada z nich by kouřit přestala.
Podle zprávy do roku 2015 na rakovinu způsobenou kouřením umře každoročně 2,1 mil lidí. V roce 2010 bude 72 % obětí pocházet z méně a středně rozvinutých zemí. Do roku 2030 jich bude z této oblasti již 83 %. Tím si je vědom i tabákový průmysl a proto svůj marketing a prodej zaměřil na státy, kde je kontrola tabáku menší a zdravotní prevence není tak rozšířena. [6]
Hodnocení (0x):