Registrace | Přihlásit

Přednášky: Specifické poruchy učení

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
Proč specifické? Protože jsou zasaženy jen některé funkce, které jsou třeba k tomu, aby se dítě naučilo číst, psát, počítat, jinak se nám jeví jako chytré.
Proč vývojové? Problémy jsou způsobeny vývojovými změnami v CNS, zjišťujeme je až kolem 6. roku dítěte, před a při nástupu do školy.
Poruchy učení je termín označující heterogenní skupinu obtíží, které se projevují při osvojování a užívání řeči, čtení, psaní, naslouchání a matematiky. Tyto obtíže mají individuální charakter a vznikají na podkladě dysfunkcí CNS.
Přestože SPU se mohou objevovat souběžně s jinými handicapujícími podmínkami (MR, senzorické postižení, poruchy chování) nebo vnějšími vlivy (kulturní odlišnosti, nedostatečné vedení), nejsou SPU přímým důsledkem těchto podmínek nebo vlivů.
SPU - neúspěchy ve škole = pocity méněcennosti = problémy v sociální oblasti.

Dyslexie - poruchy čtení
Dysgrafie - poruchy psaní
Dysortografie - poruchy pravopisu
Dyskalkulie - poruchy matematických schopností
Dyspinxie - poruchy kreslení
Dysmúzie - poruchy týkající se hudebnosti
Dyspraxie - poruchy motorické obratnosti

V našich školách existují žáci, jejichž schopnosti odpovídají normě, ale stávají se pro své učitele problémem pro neprospěch, zvláštnosti v chování, citové prožívání.

Hodnocení (0x):