Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Okruhy otázek z teorie a didaktiky her

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1. Didaktika kopané
(didaktické formy, rozbor děje utkání, nácvik pohybových dovedností (HČJ), malé formy)

Didaktické formy :

1. Organizační :
vyučovací hodina (buď utkání nebo nácvik a příprava na utkání)
epizoda
vyučovací cyklus (utkání nebo nácvik)

2. sociálně-interakční (vztah U-Ž, Ž-Ž) :
hromadná (HČJ)
skupinová
individuální (podle funkcí hráčů)

3. Metodicko-organizační :
průpravná cvičení (herní cvičení s neměnícími se podmínkami, opak. HČJ)
herní cvičení (proměnlivé podmínky, role)
průpravná hra (řízené utkání)

Rozbor děje utkání :

Dělí se na poločasy a fáze hry, úseky
Fáze hry :
1. Útočná (snaha dopravit míč do soupeřovy branky)
a) přechod do útočného postavení
b) dopravení míče do útočného prostoru
c) uvolnění se pro střelbu
d) střelba

2. Obranná (snaha zabránit soupeřovi v dosažení branky)
a) přechod do obranného postavení
b) bránění dopravení míče do střeleckého prostoru
c) bránění v uvolnění se pro střelbu
d) získávání míče při střelbě

3. Získávání volného míče (tzv. mezifáze - jsou kratší a jednodušší)
a) přechod do blízkosti volného míče
b) zaujmutí výhodného postavení a postoje k získávání míče
c) sebrání, uchopení, pevné držení volného míče

4. Získávání drženého míče (tzv. mezifáze - jsou kratší a jednodušší)
účelem je odebrání míče soupeři
Hodnocení (0x):