Registrace | Přihlásit

Skripta: Podnikání a podnik I - skripta

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Vážené studentky a studenti,
rozhodli jste se studovat podnikání. Ať je to z jakýchkoliv pohnutek, je to dobrá volba. Business totiž významně ovlivňuje úroveň kvality života lidí a podnikatelský duch je a bude v 21. století spiritus agens ekonomického a sociálního pokroku. Tím, že se naučíte a vypěstujete si podnikavost, můžete se aktivně zúčastnit této „tiché revoluce“ (Timmons, 2001).
Mnohokrát bylo prokázáno, že přes neoddiskutovatelný význam vrozených vloh se podnikání dá naučit. Není to jednoduchá cesta, ale učitelé VŠP, a. s. budou na této cestě Vašimi průvodci a pomohou Vám překonat případné překážky. Součástí této podpory je i tato studijní opora k předmětu Podnikání a podnik.
Předmět Podnikání a podnik má vytvořit teoretickou a zevšeobecňující bázi pro studium oboru „Podnikání“, ale také pro řešení podnikatelských úloh v realitě. Podnikání má navíc holistický charakter a nelze jej naučit jeho „rozebíráním“ na dílčí předměty, i když i ty mají svůj nezastupitelný význam.
Celkově je předmět „Podnikání a podnik“ ukončen komisionální soubornou zkouškou na konci 4. semestru. Výuka je rozložena do čtyř semestrů ve formě tří bloků: I, II, III a jednoho předmětu nazvaného „Malé a střední podnikání“.
Předložená opora je určena všem studentům Vysoké školy podnikání, a. s., bez ohledu na obory a specializace, protože všichni musí vykonat soubornou zkoušku. Nicméně, je sestavena tak, aby vyhovovala a respektovala zvláštnosti kombinovaného studia.
Blok I předmětu Podnikání a podnik plní do jisté míry úlohu úvodu do studia podnikání. Aby student mohl cílevědomě studovat, měl by už v 1. ročníku pochopit a dokonce se ztotožnit se smyslem a významem podnikání, naučit se základním pojmům z této oblasti a vytvořit si celostní obraz o podnikání.

A na závěr úvodního slova jednu poznámku a prosbu.
Studijní opora je jen malou výsečí poznání lidí o podnikání. Nemůže nahradit další studijní materiály, ale usiluje o jakési „průvodcovství“ studiem. Autoři stavěli na svých pedagogických zkušenostech, ale jsou otevřeni jakýmkoliv námětům a konstruktivním připomínkám.
Hodnocení (0x):