Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Strategický plán firmy Škoda a.s. - seminární práce

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Historie společnosti Škoda Auto se datuje od roku 1895, kdy pánové Václav Laurin a Václav Klement založili v Mladé Boleslavi dílnu na výrobu a opravy kol a později motocyklů. Po obchodních úspěších už byl jen krůček k výrobě automobilů, která započala v roce 1905 vozem Voiturette A.
V následujícím období se produkce rozšiřuje a přerůstá rámec rodinného podniku. Roku 1907 dochází k přeměně firmy na akciovou společnost; v roce 1925 donutil ekonomický tlak oba zakladatele, aby se spojili s největším strojírenským podnikem v tehdejších Čechách - společností Škoda Plzeň. Od tohoto období byly vozy vyrobené v těchto dílnách označovány už jen značkou Škoda a známým logem s okřídleným šípem v kruhu.
Další cesta firmy Škoda k prosperující a úspěšné společnosti, která dnes aktivně působí v celosvětovém
měřítku na téměř devadesáti trzích, byla vzhledem k tehdejším politickým a národohospodářským souvislostem nelehká a klikatá.
Politické změny v roce 1989 přinášejí ekonomice tržní prostředí. Nastává období hledání silného zahraničního partnera. Je třeba přinést do společnosti Škoda nové know-how a další investice. V prosinci 1990 se vláda rozhoduje pro spolupráci s německým automobilovým koncernem Volkswagen a 16. dubna 1991 se Škoda stává vedle firem Volkswagen, Audi a Seat čtvrtou značkou koncernu.
Ve spolupráci s novým partnerem byly nastartovány nezbytné procesy,které byly zaměřeny na celkovou racionalizaci a transformaci firmy. Těžištěm bylo zlepšení kvality výroby a produktů, rozšíření sortimentu nabídky, budování a optimalizace dealerské sítě a v neposlední řadě budování a soustavné posilování image značky Škoda.
V roce 2005 oslaví společnost Škoda Auto dvojnásobné jubileum. Uplyne 110 let od chvíle, kdy začali mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement vyrábět jízdní kola značky Slavia, a přesně 100 let uplyne od doby, kdy z dílny firmy Laurin & Klement vyjel první automobil. Takovou historií se v celosvětovém měřítku mohou pochlubit pouze další dvě automobilové značky. Na této výjimečné tradici staví společnost současnou firemní
politiku: Škoda Auto vyvíjí, vyrábí a nabízí kvalitní a k životnímu prostředí šetrné automobily, originální díly,příslušenství a služby, které svými vlastnostmi nejen splňují, ale i předčí přání zákazníků.
Cílem Škoda Auto je v souladu s koncernovou strategií VOLKSWAGEN EXCELLENCE nadchnout zákazníky tak, aby se ke značce Škoda vraceli s důvěrou. Při všech svých podnikatelských aktivitách si je Škoda Auto vědoma své zodpovědnosti vůči zákazníkům, zaměstnancům, akcionářům, obchodním partnerům, veřejnosti a životnímu prostředí. Tyto firemní faktory a rozličné skupinové zájmy musí být aktivně ovlivňovány tak, že povedou k rovnovážnému stavu, aby příští generace měly zajištěny stejně dobré, případně lepší předpoklady k dalšímu rozvoji. Souhrn těchto faktorů udává princip trvale udržitelného rozvoje.
Škoda Auto si jako nejvýznamnější český exportér plně uvědomuje, že její odpovědnost nekončí pouze v ekonomické a hospodářské oblasti České republiky. Škoda Auto je spojena se všemi sférami společenského dění, a bude proto i nadále aktivně podporovat projekty především se zaměřením na sociální, sportovní,vzdělávací a kulturní oblasti.
Hodnocení (0x):