Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Zpracované otázky z předmětu Marketing

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
1./ Vymezení pojmu marketing, význam, cíle a funkce marketingu

- Jeden z nejčastěji citovaných pojmů současnosti
- Slovo velmi používané a často zneužívané
- Nesprávně spojováno pouze s pojmy reklama nebo prodej
„Marketing je manažerský proces, který je zodpovědný za vyhledávání, přijímání a uspokojování požadavků zákazníků způsobem, při kterém vzniká zisk“.
„Marketing znamená prodej zboží, které se výrobci nevrátí, lidem, kteří se k prodejci vrátí.“

Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů s ostatními.“

Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.

Cíle -
 orientace na zákazníka a uspokojování jeho potřeb

 tvorba přiměřeného zisku

 dosažení výhody nad ostatními účastníky ekonomické soutěže - nad ostatními konkurenty
 komplexní soubor činností orientovaných na cílové trhy, pro které se přizpůsobují konkrétní marketingové programy
 založen na odhadu a definování potřeb zákazníků a tvorbě nabídky vedoucí k jejich uspokojování
 cílem je prodej produktu se ziskem, založený na optimálním uspokojení potřeb zákazníků s důrazem na dlouhodobý vztah podniku se zákazníky.


Klíčová slova:

marketing

reklama

prodej

zisk

finance

Hodnocení (0x):