Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Marketing - vypracované otázky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu. Alternativní koncepce marketingových aktivit.
Podstata marketingu
- Integrovaný komplex činností zaměřených na trh.
- Nakupování, prodej, dopravu, skladování, financování, převzetí rizika, standardizaci, roztřídění výrobku dle kvality, zajištění informací …

Pojetí (definice) marketingu
- Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby nabídky a směny výrobku a hodnot s ostatními.
(Philip Kotler)
- Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajištujícím splnění cílu organizace.
(Jaroslav Svetlík)
_ Marketing je předávání správného zboží a služeb správným lidem na správném místě
ve správném case za správnou cenu, se správnou komunikací a stimulací.

Hlavní funkce marketingu - uvést do souladu zdánlivě protichůdné cíle hlavních účastníků trhu (tj. podnikatelů a zákazníků).
- zabezpečuje úspěšné podnikání za jakékoli tržní situace
Funkce marketingu:
Identifikace potřeb trhu a možností na trhu
Sledování nejnovějších technologických novinek
Starání se o udržování značky, výrobku a služeb
Výběr a udržování prodejních kanálů, jak velkoobchodu, tak maloobchodu
Propagace a reklama výrobků a služeb
Řízení prodeje výrobků a služeb
Navrhování cen a času dodání zboží a služeb
Hodnocení (0x):