Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Management - zkušební otázky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1) Vnější vlivy na podnik - okolí podniku
Okolí: a) Přírodní podmínky - dosažitelnost zdrojů, b) infrastruktura, c) existence trhu d) legislativa -
omezení, žp. 3 bubliny: 1. Nepřímé okolí (politické, ekonomické, sociální, technologické) 2.Podnik, 3. Přímé
okolí: konkurence, věřitelé, dodavatelé, zákazníci
Podnik je spojen s trhy:
a) ZBOŽÍ, SLUŽEB, VÝROBKŮ = výstupy podniku (transformované vstupy „b, c“)
b) KAPITÁLU - zdrojů podnikání (peněžitých / nepeněžitých)
c)PRÁCE
Podnik a okolí se vzájemně ovlivňují Þ povinnosti podniku Þ chování podniku
PODNIK versus
STÁT - vyžaduje od podniku chování dle zákonů a norem, vynucuje ho a kontrolu
SAMOSPRÁVA - místní = sociální infrastruktura (ZAM podniků)- zájmová = odbory, agrární komory, svaz
průmyslu - technická = inženýrské sítě, technická infrastruktura sídla
OBCHODNÍ OKOLÍ - vstupní činnosti- transformační činnosti- výstupní č. DOMÁCNOSTI
+ obr papír
Vlivy vnější
a) Mikroprostředí - partneři, zákazníci, konkurence, veřejnost
b) Makroprostředí - ekonomické, demografické, přírodní, technologické, politické, kulturní
Konkurence
- možno částečně ovlivňovat aktivitami firmy
- prodej výrobku, který se liší od konkurence konstrukcí, designem, kvalitou, cenou, reklamní kampaní, místem
prodeje atd.
- ovlivňování např. agresivní reklamou, snižováním cen v létě a v zimě, osobním prodejem
Partnerské firmy
dodavatelé - firmy, které prodávají své produkty či poskytují služby,které podnik potřebuje pro plnění
cílů
- výhodnější mít více dlouhodobých partnerů
zprostředkovatelé - jsou osoby či firmy, které vyhledávají zákazníky. Projednávají s nimi možnost
prodeje zboží, sami ale zboží nekupují
dopravci - silniční, železniční, vodní, letecká
firmy pro skladování
firmy poskytující marketingové služby - reklamní agentury, poradenské firmy zabývající se
komplexními market. službami, firmy zabývající se
průzkumem
finanční instituce - banky, pojišťovny
Hodnocení (0x):