Registrace | Přihlásit

Diplomová práce: Zavedení systému managementu jakosti dle ČSN EN ISO 9001:2001 ve společnosti Tesla V.T. MIKROEL, s.r.o.

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1. ÚVOD
Všichni se shodují na tom, že nízká jakost produktů je pro podnik špatná. Na jedné straně zákazníci, které podnik zklame nízkou jakostí svých produktů, se zpravidla již nevrátí a svou získanou zkušenost si nechají pro sebe, ale na straně druhé se jakost také spojuje s cenou a náklady. Požadavek, aby za nízkou cenu byla nabízena vysoká kvalita, se zpravidla překládá jen v reklamě. Realita je však o něco rozdílnější. V dnešním konkurenčním prostředí musí každý výrobce počítat s tím, že jakost jeho produktů bude vzájemně poměřovaná a hodnocena. Čím dál častěji se totiž zákazníci rozhodují pro dražší kvalitu než aby v budoucnosti nesli důsledky špatné jakosti něčí práce, umocňovanými často i nízkou spolehlivostí. Většině výrobců se již potvrdilo, že zákazník se rychle přizpůsobí nové, lepší, kvalitě, a že není ochoten k jakýmkoliv ústupkům či tolerování chyb na straně výrobce či dodavatele.
Je bezesporu příjemným zjištěním, že řada podnikatelských subjektů se v oblasti péče o jakost s těmito novými tendencemi velice rychle vyrovnala. Na českém trhu působí již tisíce firem, jejich systém zabezpečování jakosti odpovídá mezinárodnímu standardu ISO řady 9000, řada producentů vlastní výrobkové certifikáty či jiná osvědčení jakosti pro své výrobky, které je opravňují k distribuci i v zahraničí, včetně náročných trhů EU či USA.
Hodnocení (0x):