Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Management strategie nového podniku

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Úvod

Úkolem mé seminární práce bylo zpracovat návrh zavedení nového podniku. Zvolila jsem podnikatelskou činnost, zabývající se prodejem textilu.
Tato prodejna textilu je fiktivním podnikem ve fiktivním městě. Je zaměřena na nákup kusového textilu od velkoobchodníků, zprostředkovatelů, dodavatelů a samozřejmě prodej těchto výrobků zákazníkům, převážně konečným spotřebitelům.


1. Marketingová studie

1.1 První krok směřující k podnikání
V důsledku restrukturalizace podniku Kortus Orlová rozšířil pan Marek řady nezaměstnaných. Vzhledem ke svému středoškolskému ekonomicko-obchodnímu vzdělání a více než desetileté praxi v oblasti prodeje se pan Marek rozhodl pro realizaci samostatné podnikatelské činnosti. Jelikož byl již dříve nespokojen s nabídkou textilního zboží ve městě Orlová, zvolil právě tuto oblast svého podnikání.


2. Zahájení podnikatelské činnosti

2.1. Sebeanalýza
Je jisté, že pro výkon jakékoliv činnosti musí mít člověk určité předpoklady. Proto je nutno při rozhodování o podnikání zvážit své individuální schopnosti. Tomuto kroku se nevyhne ani pan Marek. Při sebeanalýze si je vědom svého odpovídajícího vzdělání také praxe v oblasti prodeje není zanedbatelná. Jeho schopnosti pro obchodování (plánování, organizování, rozhodnost, zodpovědnost atd.) se projevily již v minulém zaměstnání.
Samozřejmě, že se nesmí opomenout ani finanční stránka věci. Pan Marek si je vědom rizik, které podnikání může přivést a je ochoten do podnikání investovat.

2.2. Nápad a jeho posouzení
Pan Marek získal nápad, jak již bylo dříve řečeno, na základě nespokojenosti se stávající nabídkou kusového textilu. Ve městě provozují svou činnost pouze čtyři firmy specializující se na textil. Vzhledem k velké kumulaci obyvatel a neexistenci prodejny textilu v obvodě Orlová 3 se pan Marek rozhodl zřídit provozovnu právě v této oblasti. Jelikož chce vyhovět požadavkům zákazníků, usiluje o nabídku širokého sortimentu. V rámci průzkumu trhu si více přiblíží situaci na trhu a posléze více konkretizuje své cíle.
Hodnocení (0x):