Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Základy managementu - zpracovaná kniha

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Pojetí managementu
Management - souhrn činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organi-zace

3 možné významy slova „management“:
1. Specifická funkce při řízení podniku (Lidský faktor v řízení)
- toto pojetí zdůrazňuje složky, které tvoří náplň každé manažerské práce
- zdůrazňuje smysluplnost managementu
- zdůrazňuje 3 další důležité faktory: riziko, změnu a dosažené efekty
2. Skupina řídících pracovníků (Systémy podnikového řízení)
- management je spojen s personifikací, označení skupiny lidí vykonávajících man. funkce
3. Odborná disciplína a obor studia (Věda a umění řídit)
- vědní disciplína, která však neposkytuje nezvratná fakta
- umění - vytváření podnikové vize, nalézaní příležitostí

Úrovně managementu
1. Manažeři první linie
- předáci, mistři vedoucí dílen etc.
2. Střední manažeři
- velmi početná skupina řídících pracovníků - manažeři závodů, vedoucí útvarů (HR, pro-
dej, nákup)
- největší část jejich práce zabírá získávání a poskytování informací
3. Vrcholoví (top) manažeři
- koordinují všechny činnosti a vytvářejí koncepce
- na jejich práci závisejí konečné výsledky
- přebírají odpovědnost za vlastníky
Hodnocení (0x):