Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Strategie vztahů se spotřebitelem, jejich navázání, strukturování a rozvíjení

Zobrazit detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. ÚVOD
Každý z nás se rozhoduje na základě jiných kritérií, jiného vkusu a jiných motivů. Jde o to porozumět tomu, co se děje okolo nás i v nás, a dokázat to ovládnout. Každý z nás se pokouší formulovat si otázky týkající se světa kolem něho, porozumět prostředí kolem sebe i sobě samému a rozhodovat o tom, jak žít vlastní život.
Svět spotřebního chování - svět, ve kterém všichni žijeme, ovlivňuje nás a my zpětně působíme na to, co „nabídne“ on nám, jak dokáže uspokojit naše potřeby, aby nešlo jen o primitivní konzum.
Co všechno nás jako spotřebitele ovlivňuje? Jakou roli hrají naše duševní vlastnosti, životní zkušenosti i to, jak na nás působí druzí lidé, od koho si dáme poradit a proč právě od těchto lidí, to je další téma k zamyšlení.
Význam psychologických poznatků pro poznání role člověka jako zákazníka či spotřebitele je zřejmý. Zákazník a uspokojování jeho potřeb je na jedné straně ve středu zájmu marketingu, ale je důležitý i pro nás jako jednotlivce pro poznání a pochopení jedné z životních rolí. Pro pochopení toho, co člověk potřebuje, co to pro něho znamená, protože dávno už víme, že člověk nepotřebuje mobilní telefon, ale chce se domluvit s kamarádem z vedlejší ulice i s tetičkou ze Slovenska...
Mají lidé na celém světě stejné požadavky, existuje „univerzální“ spotřebitel, kterému můžeme nabízet stejné věci stejným způsobem? Budeme všichni používat několik mezinárodních značek, nebo budeme hledat to „naše české“?
Hodnocení (0x):