Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Profesní vzdělávání dospělých + Teorie celoživotního učení - Otázky ke zkoušce

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Metodologické základy vzdělávání dosplěých

Vzhledem k mnohovrstennosti dalšího vzdělávání dospělých se utváří budoucí věda o výchově a vzdělávání dospělých na interdisciplinárních a multidisciplinárních základech, využívajíc vedle přístupů filosofických, obecně pedagogických a andragogických, též přístupů psychologických, sciologických, ekonomických, politických, manažerských, bilologických, právních a etických.

Jde především o rozvíjení a uplatňování systémového přístupu v rovině:
- empiricko-analytické
- logicko-teoretické
- komplexní

Empiricko-analytický přístup - zabývá se jednotlivými proměnnými ve vzdělávacím procesu (determinující, determinované a středně proměnné).
Logicko-teoretický přístup - sleduje uplatnění komponent v systému z hediska jeho struktury, funkcí a procesů.
Komplexní přístup - umožňuje ucelený přístup ke vzdělání dospělých v jeho nejrůznějších formách a projevech.

Uplatnění systémového a zároveň vývojového a srovnávacího přístupu umožňuje analyzovat jednotlivé komponenty systému vzdělávání dospělých i jejich vzájemné vztahy, zkoumat cíle, obsah, prostředky, metody, formy…

Snaha o vytvoření společnosti učení, znalostí, inspirativních myšlenkových proudů.
Promítá se do oblasti teorie managamentu, HR managamentu, celoživ. Učení, profesního vzdělávaní dospělých, řízení lidských zdrojů aj.
Hodnocení (0x):