Registrace | Přihlásit

Závěrečná práce: Návrh sylabu průřezového předmětu MV

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Na samý úvod patří velké poděkování Gymnáziu Písek, konkrétně Mgr. Jakubovi Cenkovi, který na této škole vyučuje Základy společenských věd, za ochotu podělit se o zkušenosti s Mediální výchovou, za podnětné rady a nahlédnutí „pod pokličku“ zavádění Rámcového vzdělávacího programu do života píseckého institutu.
Jihočeské gymnázium patří rozhodně k těm osvícenějším, co se pohledu na mediální výchovu týče. Dobře si uvědomují, že média v dnešní době zasahují do života každého z nás natolik významně, že je třeba zejména u dětí a mládeže budovat jistou mediální gramotnost. Mediální výchova se tam tedy již brzy stane součástí rozvrhů, a to dokonce v podobě samostatného předmětu. Pedagogický sbor, v čele s Mgr. Petrem Píchou, se vší pokorou přiznává, že má před sebou ještě dlouho cestu, během které bude Školní vzdělávací program a samotné osnovy upravovat, rozpracovávat a doplňovat tak, aby vyhovoval všem účastníkům vzdělávacího procesu a také potřebám současné společnosti. To se týká i Mediální výchovy, která je navíc jedním z nováčků mezi předměty.
Kromě teoretické části zahrnující detaily z Rámcového vzdělávacího programu práce popisuje, jak si dnes Gymnázium Písek stojí při jeho zavádění a jak se vypořádává s nutností zařadit do rozvrhů Mediální výchovu. Navrhované řešení pak rozebírá její obecné nasazení do všech studijních programů, nastiňuje možná tématu na roční kurs se vzorovou ukázkou jedné vyučovací hodiny.
Hodnocení (0x):