Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Internetové zdroje informací pro oceňování podniků

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Úvod
Při oceňování podniku potřebuje odhadce velké množství podkladových dat. Lze říci, že tato data mají dvojí charakter. Jednak jde o údaje o samotném oceňovaném podniku, jednak o údaje z vnějšího okolí podniku. Data o oceňovaném podniku odhadce obvykle v lepší či horší kvalitě získá, neboť velmi často provádí ocenění právě na objednávku vedení daného podniku.
Větší problémy ovšem bývají s daty, která se týkají vnějšího prostředí. S jejich získáním si odhadce musí poradit sám. V jednotlivých krocích oceňovacího procesu se jedná především o tyto potřebné informace:
- Analýza potenciálu odvětví nebo oboru, ve kterém podnik působí, která by měla sloužit jako podklad pro odhad budoucích tržeb oceňovaného podniku:- vývoj hrubého domácího produktu za minulé roky a prognóza na několik příštích let,
- vývoj inflace, popř. dalších národohospodářských ukazatelů za minulost a prognóza,
- údaje o vývoji odvětví (tj. zda je rostoucí, stagnující, , jaká jsou s ním spojená rizika či šance),
- některé demografické údaje mohou pomoci blíže specifikovat regionální trh oceňovaného podniku (počet obyvatel v regionu, průměrná mzda apod.),
- informace o tom, jaké hlavní firmy v odvětví působí.
Hodnocení (0x):