Registrace | Přihlásit

Diplomová práce: Úvod do problematiky Competitive Intelligence s přihlédnutím k situaci v ČR

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Tato práce si klade za cíl přehledně a systematicky ukázat problematiku spojenou s Competitive Intelligence, vymezit ji, ukázat její metody, její praktické procesy, funkce a možná uplatnění, zejména její důležitost pro strategické plánování. Dalším cílem práce by pak mělo být zmapování situace v České republice, jak se zde Competitive Intelligence rozšiřovala, jaké jsou u nás trendy a v neposlední řadě také vypsat hlavní zdroje informací pro Competitive Intelligence u nás.
Stejně jako v mnoha dalších zemích, ať již v centrální či východní Evropě, tak v dalších oblastech, se u nás konkurenční prostředí firem za posledních několik let velmi dramaticky změnilo. Přechod od centrálního plánování k tržnímu hospodářství, následná globalizace a deregulace přinesla našim firmám stále se vyostřující konkurenci na lokálních trzích.
Čím dál silněji začali i naše firmy pociťovat nutnost včasné informovanosti o tom, co se v jejich okolí nebo na jejich trhu děje a jaké kroky podniká jejich konkurence. Čím je trh, kde firma působí náročnější, tím jsou na ni a na její vrcholový management, kladeny vyšší nároky. Tak se stalo, že k správnému rozhodnutí a pro přežití firmy již nepostačuje jen určitá suma jednotlivých informací, ať již zvenku nebo z vnitřního prostředí firmy. K urychlení a správnému výběru rozhodnutí, která mohou kriticky ohrozit firmu, je dnes potřeba jednoduchou a rychle dodanou zprávu.
Hodnocení (0x):