Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Metody Competitive Intelligence v prostředí externích informačních systémů

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Úvod
Úspěšnost a schopnost obstát v konkurenci (která navíc může přijít odkudkoliv díky digitalizovanému a síťovému prostředí) záleží především na managementu organizací, a to organizací a institucí všech typů. J. B. HARRELD [1998, s.60-76] přisuzuje 3 důležité role managementu v „digitalizované“ společnosti:
• řídit informační toky
• řídit inovace a tvorbu intelektuálního vlastnictví
• řídit neustálé procesy učení
K tomu bude využita zákonitě celá řada technologických nástrojů a metod, a to především:
• vytěžování médií (media mining) … umění a schopnosti informaci nebo znalost vyhledat a použít
• zdroje, „studnice“ znalostí (knowledge repositories) … umět informaci a znalost organizovat pro další použití, zejména se jedná o „organizaci“ v elektronických systémech - v bázích dat, digitálních knihovnách, ale i v knihovnách jako takových, neboť nezáleží na médiu, ale na synergii médií a forem
• nástroje spolupráce a součinnosti (collaborative tools)
Právě problematika „zdrojů“ a „vytěžování“ ve smyslu využívání (informací, znalostí) je důležitá pro
činnosti „competitive intelligence“.
Hodnocení (0x):