Registrace | Přihlásit

Poznámky: Problematika organizování a organizačních struktur ve vztahu k managementu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Organizace
- smyslem organizování je vytvořit podmínky pro koordinování úsilí pomocí vytváření struktury procesů a struktury vztahů mezi kompetencemi
- strukturou procesů chápeme cílevědomé úsilí manažerů zaměřené na určení způsobů, jak mají pracovníci vykonávat dané práce
- strukturou vztahů vyjadřuje relativně stabilní organizační strukturu

Organizační struktura
- strukturu lze vymezit jako soubor vzájemně propojených prvků a vazeb mezi nimi
- za prvky v tomto případě lze chápat pracovní místo
- lze konstatovat, že pracovní místo je základní axiom organizování
- organizační struktura je analogií biologické kostry, která přináší možnost organizovaně vykonávat práci
- organizační struktura umožňuje odlišovat pozice manažerů a pracovníků, formulovat pravidla a postupy a delegovat kompetence k jednotlivým řídícím místům
- v tomto smyslu organizační struktura umožňuje redukovat neurčitost chování jednotlivých zaměstnanců

Organizování
- pomocí funkce organizování je možné dezintegrovat celkové úkoly na jednotlivé práce spojené s určitými povinnostmi, delegovat kompetence pro jejich plnění a přiřazovat jednotlivé pracovní činnosti do specifických oddělení a útvarů:
- základní charakteristikou je:
o členění pracovních úkolů na úkony
o delegování kompetencí
o tvorba specifických organizačních jednotek
o určování vhodné velikosti organizační jednotky
Hodnocení (0x):