Registrace | Přihlásit

Testy: Testové otázky z Řízení podnikových procesů

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
KOMPONENTY PROCESNÍHO ŘÍZENÍ
• určení klíčových (hlavních) procesů včetně určení vlastníků a zákazníků těchto procesů
• v rámci popisu procesů i jejich mapování a tvorbu procesních map (procesního modelu podniku) pro zachycení procesního systému řízení
• využití procesních map (modelů), pro hodnocení nákladové náročnosti procesů a zvyšování jejich efektivnosti
• trvalé zlepšovaní procesů a měření jejich výkonnosti
• kvalita je ve společnosti chápána hlavně jako požadavek standardů kvality, které vychází z procesního modelu
• informační technologie ve společnosti jsou podporou procesů
• zatímco procesní model tvoří základnu procesního řízení, strategické řízení je chápáno jako vrchol „pyramidy“ procesního řízení
• řízení kompetencí je chápáno jako systém umožňující obsazovat role v jednotlivých procesech (řídících i klíčových) takovými pracovníky, kteří pro ně mají adekvátní znalosti a schopnosti.

CHARAKTERISTIKA PROCESNĚ ŘÍZENÉ FIRMY

Dle ISO 9001 je proces: ucelená sestava vzájemně souvisejících (či působících) činností, které mají vstupy a výstupy, jenž má přidanou hodnotu pro svého vnitřního či vnějšího zákazníka, je opakovatelný,………………
Cílem procesního řízení je rozvíjet a optimalizovat chod společnosti
způsobem, který:
- definuje pracovní postup (proces) jako ucelený sled aktivit napříč podnikem,
- pro každý proces definuje jeho vstupy, výstupy a odpovědnosti,
- definuje osobní zodpovědnost za proces i za každou aktivitu,
- nastavuje systém měření výkonnosti procesů,
- sleduje a vyhodnocuje každý proces,
tak, aby:
- byla dodržována kvalita produkce daná měřenými parametry,
- byly optimálně využívány dostupné zdroje,
- byla průběžně zvyšována výkonnost podniku dle předem známých a měřených kritérií.
Hodnocení (0x):