Registrace | Přihlásit

Přednášky: Přednášky z předmětu Marketingové aplikace

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1. Předmět a cíl regionálního marketingu
Klíčová slova: Region, regionální marketing, regionální rozvoj, regionální politika, funkce regionálního marketingu, cílové skupiny, metody, techniky

Předmět regionálního marketingu:
Obě části pojmu Regionální marketing, z čistě verbálního pohledu, jsou slova známá, i když, alespoň u slova region, nemusí být přesná shoda v chápání obsahu těchto slov. Postupný rozvoj v řízení veřejných záležitostí však obsah slov region a marketing dále upřesňuje, zejména z důvodů rozvíjejících se teoretických studií ale i praktických postupů u zmíněného řízení v závislosti na vlivech, vymezujících podmínky tohoto řízení (např. způsoby územního uspořádání správních celků - států).

Z výše uvedeného vyplývá, že pro pojem Regionální marketing neexistuje jedna a jednoznačná definice. Pokud se tento pojem objeví např. ve výkladovém slovníku, je tam dokumentován popisem určitého pohledu zpracovatele tohoto slovníkového hesla.

Pojem Region, tvořící první část pojmu Regionální marketing, je pojem používaný již relativně dlouhou dobu. Byl to pojem, který se dříve využíval převážně v geografii. V druhé polovině 20. století, zejména od počátku jeho 70. let, především z důvodu výrazného postupu procesu globalizace (v rámci něhož se zvýšil i pohyb kapitálu mezi jednotlivými zeměmi ale i uvnitř těchto celků) se začíná stále více a výrazněji používat pojem region ve smyslu vymezení územních správních jednotek v rámci výkonu veřejné správy. Narůstající složitost i odlišnost sociálních, ekologických i ekonomických podmínek v dílčích územích si žádala řešení, která již nebylo možno efektivně realizovat cestou „shora“ (např. z celostátní úrovně). Do popředí se dostal princip subsidiarity.
Hodnocení (0x):