Registrace | Přihlásit

Poznámky: Kompaktní poznámky z předmětu Pedagogická psychologie

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1.Předmět pedag.psychologie

Zkoumá psych.aspekty a zákonitosti procesu výchovy a vyučování
Zkoumá změny v psychice a v osobnosti způsobené edukací a identifikací, resp. nápodobou učitele, modelu, vzoru, příkladu (Václav Příhoda).

2.Pedag.psycho v systému věd

Pedagogika
Jan Ámos Komenský.Velká didaktika.Informatorium školy mateřské.Brána jazyků otevřená.Orbis pictu.Labyrint světa a ráj srdce.Škola na jevišti.Vševýchova.Preferoval induktivní metodu poznávání Doporučoval učit příkladem,
Johann Friedrich Herbart
Johann Heinrich Pestalozzi zakladatele pedagogické a vývojové psychologie.
Základní (teoretické) psychologické vědy:
Obecná. Dějiny psychologie Psychofyziologie.Sociální psychologie.Vývojová psychologie.Psychopatologie.Klinická psychologie.Zoopsychologie.
Užité (aplikované) psychologické vědy:Psychologie práce.Sportovní.Forenzní.Vojenská.Lékařská.Pedagogická psychologie.Poradenská psychologie.

3.Metodologie a metody v pedpsy

Transverzální,(průřezový) longitudinální,(dlouhodobý) psychometrický(testový) a kasuistický (klinický). Empirické diagnostické metody subjektivní,(dotazník,rozhovor) objektivní(detektor lži,testy IQ) projekční.(diagnost.metody Labeling. nálepkování osobnosti, kt.postihuje jedince na dlouhou dobu (rváč,lenoch,trojkař,mentál,sociál) Diagnostika komunikace verbální,=slov.sděl.myšlenek.Denotace+Konotace Paraverbální a Nonverbální.
Diagnostika psychiky a osobnosti
Kasuistický přístup:Anamnéza.Diagnostická hypotéza.Diagnos. údajů.Zpracování, Vyhodnocení a Interpretace.Potvrzení diagnost hypotézy.Stanovení diagnózy.Poskytnutí odborné.Prognóza.Katamnéza.
Požadavky na metody:Validita Standardnost Objektivnost.Reliabilita.Kvalitativní i kvantitativní interpretovatelnost.Ekonomičnost.
Konkrétní diagnostické metody ve výuce POZOROVÁNÍ,ROZHOVORY,ANKETY A DOTAZNÍKY.ROZBOR,DIDAKTICKÉ TESTY.SOCIOMETRIE.
Hodnocení (0x):