Registrace | Přihlásit

Prezentace: Chování spotřebitele a formování poptávky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Teoretická východiska

» Existují dva teoretické přístupy k řešení problematiky chování spotřebitele a formování poptávky založené na:
* teorii užitku
* teorii indiference
» V obou případech se předpokládá, že při nákupních rozhodováních je spotřebitel ovlivňován motivací uspokojovat své potřeby a limitován množstvím peněžních prostředků, které má.

Teorie užitku

» Užitek je subjektivní pocit spotřebitele, plynoucí ze spotřeby jednotlivých statků.
» Užitečnost se v ekonomii vyjadřuje v peněžních jednotkách.
» Předpokládáme, že racionálně rozhodující spotřebitel při koupi poměřuje dvě základní veličiny: míru uspokojení svých potřeb vyjádřenou užitečností a cenu statku.
Hodnocení (0x):