Registrace | Přihlásit

Prezentace: Mikroekonomie - Nedokonalá konkurence

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Nedokonalá konkurence

• Dosavadní analýzy chování firmy předpokládaly, že firma operuje na tzv. dokonale konkurenčním trhu, kde jsou splněny všechny následující podmínky:

* Dokonalá informovanost kupujících
* Nulové náklady na změnu dodavatele
* Homogenní produkt

• Nesplnění jediné z výše uvedených podmínek mění trh v nedokonale konkurenční.

Nedokonalá konkurence a intenzita konkurence

• Pojem nedokonalá konkurence může vyvolat dojem, že na nedokonale konkurenčních trzích je konkurence mezi firmami slabší, avšak na nedokonale konkurenčních trzích může být konkurence velmi intenzivní - tvrdá až agresivní.

• Konkurenční boj na trzích, kde je jen několik málo velkých firem, které se navzájem „mají na očích“, může tu a tam dokonce přerůstat v „cenovou válku“.

• Rozdíl mezi dokonalou a nedokonalou konkurencí není v „tvrdosti“ konkurence, ale v něčem jiném - v cenové tvorbě.
Hodnocení (0x):