Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované tématické okruhy pro bakalářskou státní zkoušku - Marketing, obchod a služby v cestovním ruchu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
MARKETING SLUŽEB
význam služeb v národním hospodářství,
klasifikace služeb,
specifické vlastnosti služeb,
úloha marketingu v odvětví služeb,
marketingový mix ve službách,
specifika služeb v cestovním ruchu


MARKETING SLUŽEB
Marketing služeb představuje výchozí základnu pro rozvoj teorie a praxe marketingu cestovního ruchu. Společným znakem marketingového řízení je používání rozšířeného marketingového mixu.

- vedle obecných vlastností služeb mají služby v cestovním ruchu další charakteristické rysy, kterými se odlišují od služeb v ostatních odvětví
• Jsou výsledkem činnosti mnoha odvětví, která se podílejí na zabezpečení účasti klientů na CR
• Realizace má charakter služeb osobních
• Poskytování, realizace a spotřeba služeb CR je místně a časově propojena
- marketing ve službách se začal uplatňovat v řízení podniků později ve srovnání s výrobními a distribučními odvětvími
- na počátku 21. století vstupuje marketingový proces a poznání do nové dynamičtější fáze - vývoj podpořen dokonalejšími komunikačními technologiemi→ zrychlování využívání marketingu v oblasti služeb CR.

VÝZNAM SLUŽEB V NÁRODNÍM HOSPODÁŘSTVÍ
Tradiční členění ekonomiky do 3 sektorů:
• Sektor zemědělství - prvovýroba- rybolov, lesní hospodářství
• Sektor průmyslu - prvovýroba a druhovýroba - těžební a zpracovatelský průmysl, výroba
a distribuce elektrické energie, plynu, vody, stavebnictví
Sektor služeb - terciární sektor - obchod, peněžnictví, pojišťovnictví, doprava, skladování a spoje, školství, zdravotnictví, veterinární a sociální činnost, ostatní služby
Hodnocení (0x):