Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Řízení a organizace výroby - testové okruhy

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Životní cyklus výrobku

1.Fáze - zavedení
• Nový výrobek se postupně rozšiřuje na vytypované trhy. Jelikož se jedná o novou koncepci výrobku, konkurence je stále slabá a firma obchoduje pouze s malým počtem odlišných modelů.
• Zisk zákazníků pro produkt a vytvoření trhu.
2.Fáze - růst
• V této fázi výrobek rychle proniká na trh, výrazně roste jeho objem prodeje, má tedy velmi pozitivní výhlídky na vysoké zisky. Zájem o výrobek se zvyšuje, objevuje se už dostatečně velká skupina stálých spotřebitelů.
• Posílení opakovaných nákupů a vytvoření silné pozice vůči konkurenci.
3.Fáze - zralost
• V této fázi se růst prodeje zpomaluje. Spotřebitelé výrobek nebo službu již dobře znají. Tento výrobek se stal součástí běžných nákupů a návštěv služeb. Poptávka po výrobku je v této fázi největší. Konkurence se rozmáhá.
• Udržování dobrých vztahů s loajálními zákazníky,modifikace stávajících nabídek a vytváření nabídek nových.
4.Fáze - úpadek
• Poptávka se snižuje v důsledku změn, ke kterým na trhu dochází. Tato fáze se objevuje skoro u všech výrobků.
• Snaha o udržení toho nejlepšího ze současné nabídky.
Hodnocení (0x):