Registrace | Přihlásit

Analýza: Škoda Auto a.s. - Marketingová studie

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1. Vnější analýza

a) Analýza trhu
Značka Škoda Auto působí na několika různých trzích s osobními
automobily - domácím (tuzemském), evropském a celosvětovém. Každý z uvedených trhů se člení na několik tříd. Jsou to trhy s malými vozy, vozy nižší střední třídy, vozy střední třídy a trh s malými vozy MPV. Ve třídách mini vozů, vyšší střední třídy, luxusních vozů, sportovních vozů a terénních vozů Škoda Auto neobchoduje.
V každé třídě, ve které firma úřaduje, má veliký úspěch. V kategorii malých vozů je v počtu prodaných kusů na prvním místě Škoda Fabia (29 500 ks - 42,6 % na trhu). Kategorii nižší střední třídy dominuje Škoda Octavia (19 900 ks - 40,2 %). Škoda Superb ovládá trh vozů střední třídy (8 000 ks - 45,8 %) a kategorii malých MPV jednoznačně okupuje Škoda Roomster (7 000 ks - 82 %). Celkově má na českém trhu osobních automobilů Škodovka prodaných necelých 65 000 aut, což je 44% podíl.
Škodovka zaznamenala růst především na východoevropských trzích, kde prodala 98 519 aut, o 45,8 procenta více než loni. V Rusku vzrostl zájem
o 89,8 procenta na 36 898 prodaných aut, na Ukrajině to bylo o 62,3 procenta
na 25 387 vozů. Prodeje rostou také v Číně a Indii.
Hodnocení (1x):