Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované okruhy z Managementu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Základní pojmy
» management (M) = souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organizace
» manažer = profese, kdy pracovník na základě zvolení, jmenování, pověření či ustavení nebo zmocnění realizuje aktivně řídící činnost,pro které je vybaven odpovídajícími kompetencemi
» vrcholová úroveň řízení = top M= nejvyšší řídící pracovníci, jejich kompetence určují statutární orgány
» střední úroveň řízení = middle M = řídící pracovníci štábních útvarů
» základní úroveň řízení = lower M = manažer řídí výkonné pracovníky

Pojetí managementu
» trojí význam
» specifická aktivita
» činitel ovlivňující prosperitu každé organizace
» definice profese:
» 1. skupina = soubor názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají k zvládnutí specifických činností (man. fcí), jež jsou nezbytné k dosažení podnikových záměrů)
» 2. skupina = dosažení vytyčeného cíle („umění dosáhnout toho, aby lidé dělali, co je potřeba“)
» 3. skupina = man. činnosti jsou spojeny s rizikem a změnami tak, aby bylo dosaženo žádoucích efektů
» skupina řídící pracovníků
» personifikace managementu
» řízení celé jednotky, ale také řízení určité ucelené podnikové činnosti
» vědní disciplína
» musí být respektovány faktory teritoriální, časové a další
» umění = vytváření podnikové vize, nalezení příležitosti tak, kde ostatní vidí jenom chaos, rozpory a konflikty
» propojení řízení
» vertikálně = nadřízenost » podřízenost
» horizontálně = na stejném stupni řízení
» lze dosáhnout jen za předpokladu efektivní komunikace
Hodnocení (0x):