Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované testové otázky ku předmětu Marketing a podniková politika

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
I. 3 způsoby oceňování zásob:
a. Podle průměrných cen - cena se zjistí jako aritmetický průměr z pořizovacích cen všech dodávek
b. Podle metody FIFO - (First in first out) vychází z předpokladu, že dodávka, ktr došla do skladu 1., jako 1. ze skladu odchází; tento způsob je výhodný při klesání cen, ptž vykazovaný zisk je nižší
c. Podle metody FILO - (Last in First out) využíván při růstu cen, neboť zmírňuje dopad inflace na zisk podniku; u nás zakázán

II. 2 způsoby oceňování podniku: oceňování podniku = odhad jeho skutečné (tržní ceny); dvě fáze: finanční rozbor a odhad ceny. Ptž u nás nelze zjisit tržní cenu podniku na burze, máme 2 metody
a. Metoda čistých aktiv: vychází se z rozdílu aktiv a externích dluhů, zjištěných v rozvaze (problémem je ocenění nehmotných aktiv jako jsou ochrannéznámky, obchodní značky, know how aj.)
b. Metoda budoucích zisků: součet diskontovaných budoucích zisků (resp. Cash flow) tvoí odhad ceny podniku

III. Logistika X Distribuce
- Logistika: řízení materiálních a výrobkových toků od zdroje k uživateli
- Distribuce: řeší problém komu a kde se budou výrobky prodávat a jak zajistit, aby byl výrobek nabízen na správném místě a ve správném okamžiku

IV. Při rozhodování nebereme v úvahu biologické okolí

V. Vějířová struktura se používá u výrobku
Hodnocení (0x):