Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Mezinárodní marketing - Pro prezenční formu studia

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1 PODSTATA MEZINÁRODNÍHO MARKETINGU A JEHO SPECIFIKA

Cíle kapitoly:
1. Popsat vývoj mezinárodního podnikání.
2. Objasnit vznik mezinárodního marketingu.
3. Vysvětlit jednotlivé koncepce mezinárodního marketingu.

Klíčová slova kapitoly:
Mezinárodní podnikání, mezinárodní marketing, tuzemský marketing, vývozní marketing, globální marketing, interkulturní marketing.

Po druhé světové válce dochází ke zvýšení internacionalizace ekonomických aktivit ve světě. Do mezinárodního obchodu, který je chápán převážně jako mezinárodní pohyb zboží a historicky mezinárodnímu marketingu předcházel, se začínají zapojovat strategie a nástroje marketingu. To je doba vzniku mezinárodního marketingu. Obdobně, jako základní koncepce marketingu, která vznikla v USA, a to ke konci 20. let a počátkem 30. let 20. století, jsou Spojené státy rovněž kolébkou mezinárodního marketingu. Spolu s nabídkou amerických produktů a amerického životního stylu, dochází k pronikání i nových způsobů řízení. Mezinárodní marketing jako nová aplikace marketingu byl oficiálně zaveden až v 70. letech 20. století. (Vaštíková, 2009, s. 16)
Hodnocení (0x):