Registrace | Přihlásit

Seminární práce: „Dress code“ - Seminární práce z předmětu Obchod a obchodní dovednosti

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Dress code. Pro angličtináře jednoduché slovo, u kterého bez problémů pozná, co si pod ním představit. Ale co ti, kteří angličtině zrovna neholdují? Tak těm můžu doporučit, aby si pozorně přečetli pár následujících stran a při výběru vhodného oblečení do zaměstnání, rozhodně neudělají chybu!

Pokud bych měla svými slovy stručně shrnout, co tento výraz znamená, řekl bych asi toto: „Je to jakási norma, jakou management (zaměstnavatel) očekává od zaměstnanců z hlediska oblékání. Je to tedy stanovený předpis, jakým způsobem mají zaměstnanci chodit do zaměstnání oblékáni, případně, v jakém oblečení mají předstupovat před zákazníka nebo obchodního partnera.“ Zní to jednoduše? Ono to taky v podstavě jednoduché je. Bylo totiž napsáno obrovské množství nejrůznějších příruček a lexikonů (zejména těch o společenském chování), ve kterých bývá také oblast firemního oblékání velice podrobně rozebrána, takže v podstatě nikdo nemůže říct, že by toto byly informace, ke kterým má problém se dostat. Proč to ale jednotlivé podniky dělají? Copak nežijeme v civilizovaném světě, kde lidé neví, co znamená slušně se obléknout? Tak to samozřejmě není. Většina zaměstnavatelů se spíše snaží své zaměstnance sjednotit, popřípadě upozornit na nějaké drobnosti, na které by zaměstnanec při volbě oblečení mohl zapomenout. Důvody, proč se podniky rozhodnou předepisovat zaměstnancům oblečení jsou zpravidla různé a liší se zejména podle zaměření daného podniku. Tady uvádím některé z nich:
• Domnívají se, že zákazník má právo dostávat službu v co nejlepší kvalitě a k tomu bezesporu patří i zevnějšek pracovníků, kteří tuto službu provádějí.
• Pracovník oblečený do estetického firemního oděvu získává automaticky větší zodpovědnost za vykonávanou práci, protože je vždy patrné, jaká firma příslušnou práci provádí.
• V oblasti businessu hraje oblékání také velice významnou roli. Přijít na jednání či obchodní schůzku v nevhodném oblečení, je považováno za nepřijatelné. Je totiž možné, že pokud přijde na obchodní schůzku jedna strana v oblečení klasickém a druhá v neformálním, ovlivní to výsledek jednání. Klasicky oblečený jedinec totiž nemusí považovat toho druhého za rovnocenného partnera.
• Firemní oblečení pracovníků napomáhá výraznou měrou k lepší koordinaci prací, jelikož klient může kdykoliv pracovníky oslovit. Stává se totiž, že v objektech, kde probíhají např. stěhovací práce, může probíhat současně více pracovních činností a pak není patrné, který pracovník patří k té či oné firmě.
• Další z důvodů pro jednotné firemní oblečení pracovníků je bezpečnost. Do podniku se může dostat „nepovolaný člověk“. Jednotné oblečení a používání visaček se jménem zaměstnance a logem firmy může velmi významně ovlivnit bezpečnost zaměstnanců a zamezovat krádežím.
Hodnocení (0x):