Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Úvod do problematiky Řízení lidských zdrojů

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Řízení lidských zdrojů
= proces přijímání rozhodnutí v oblasti zaměstnaneckých vztahů
- vše, co se týká zaměstnanců a jejich problémů, dovolené, komunikace, znalostí, doškolování, konfliktů na pracovišti nebo mezi týmy či mezi jednotlivci,…

Personální útvar
- v každé organizaci, která má více zaměstnanců (nad 50) už by mohla mít personální útvar
- stará se spíše o administrativu a její problematiku (řeší výplatu, smlouvy, dovolené,….), ale nezabývá se motivací zaměstnanců
- př.: soudy, sociální zařízení, malé podniky, státní a veřejná správa, netvoří strategii personální politiky
- v malých podnicích neexistuje personální útvar, vlastník malé firmy je v roli personalisty, dělá sám ekonomiku, provoz,….

Útvar řízení lidských zdrojů
- ve větších organizacích (nad 150)
- zejména se starají o celkovou personální politiku té firmy, která se skládá zejména z motivačních nástrojů, kterými se působí na zaměstnance
-motivační nástroje:
- odměny za vykonanou práci - systém kateferie (stravenky, služební auto,…)
- za rok je daná částka, u které si můžeme vybrat, jak s ní naložíme -pracovní postup, dovolená, vzdělávání, jazykové a počítačové kurzy, školení na zvýšení kvalifikace
- organizuje školení či kurzy zdarma a třeba i v pracovní době
Hodnocení (0x):