Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované státnicové otázky z Managementu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1) Pojetí managementu

Manažerská práce spočívá ve vymezení zákl. manažer. aktivit:
1) Průřezové činnost
a. rozhodování
b. organizování
c. řízení lidských zdrojů
d. komunikování
e. práce s informacemi
2) Činnosti naplňující fáze mngmt
a. plánování
b. implementace
c. kontrola

management - nejobecněji lze charakterizovat jako souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organizace
manager - samostatná profese, kdy pracovník na základě zvolení, jmenování, pověření či ustavení nebo zmocnění realizuje aktivně řídící činnosti, pro které je vybaven odpovídajícími kompetencemi
vrcholová úroveň řízení (top management) - nejvyšší řídící pracovník/ci organizace, jejich postavení a kompetence obvykle specifikují statutární dokumenty organizace
střední úroveň řízení (middle mngmt) - řídící pracovníci štábních útvarů či nižších liniových útvarů
základní úroveň řízení (lower mngmt) někdy též „mngmt první linie“, nejnižší úroveň řízení, kdy manažer již řídí výkonné pracovníky
Hodnocení (0x):