Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Marketingový informační systém - vypracované státnicové otázky

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Marketingový informační systém

vymezení důležitosti informace v rozhodování marketingových manažerů, primární a sekundární zdroje dat, vnitřní informační systém a zdroje informací v podniku, marketingový zpravodajský systém a zdroje externích informací, podpůrná analýza marketingových rozhodnutí, statistická banka a banka modelů, základní vymezení marketingového výzkumu

Vymezení důležitosti informace v rozhodování marketingových manažerů
Význam informace

- Informace si představte jako tok, řeku - prostupující celou činností firmy. Některé přicházejí zvenku, jiné se tvoří uvnitř.
• Bez informací nelze rozhodovat.
• Informovanost usnadňuje objevování nových příležitostí.
• Snižuje riziko podniku a racionalizuje řídící proces.
- Získat spolehlivé informace je především otázkou fungujícího firemního marketingového informačního systému.
- Společnost informací
Informace v procesu marketingového výzkumu:
• Relevantní
• Validní
• Spolehlivé
• Rychlé
• S přijatelnými náklady
Informační systém
- Správně koncipovaný systém informací musí zaručovat informace o:
• průběžně se měnícím okolí - makroprostředí
• specifických požadavcích a podmínkách trhu
• připravenosti a schopnosti podniku na ně reagovat - podnik
- Podnik může na základě průzkumu vedoucích pracovníků, výrobkových manažerů a prodejních manažerů pomocí užitečných otázek takový informační systém vytvořit.
- Lze tak učinit prostřednictvím zjištění informačních toků.
Hodnocení (0x):