Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované státnicové otázky z okruhu Strategický marketing v cestovním ruchu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu

Strategie a marketingová strategie
• Termín strategie má svůj původ v řečtině- volně přeložen znamená umění velitele, generála (umění vest boj).
• V obecném slova smyslu se strategií rozumí schéma (projekt, směr) postupu, které naznačuje, jak za daných podmínek dosáhnout vytyčených cílů (jak se chovat na cestě vedoucí k dosažení cílů).
• Je to přehled možných kroků a činností, které jsou přijímány „s vědomím“ částečné neznalosti všech budoucího podmínek, okolností a souvislostí, kdy nejsou poznány všechny přístupné alternativy a nelze přesně označit jednotlivé výhody a nevýhody pro potřeby budoucího rozhodování
• Konečným účelem strategie je dospět k náležité součinnosti veškerých aktivit všech složek podniku a vytvořit jednotný a nedělitelný celek jeho dalších perspektiv.
• Strategie týkající se marketingu se zaměřují na dosažení perspektivních marketingových cílů v rámci konkrétního marketingového prostředí
• Strategie charakterizuje směr, který bude organizační jednotka sledovat v určitém časovém období a který vede k neúčinnější alokaci zdrojů pro dosažení vytyčených marketingových cílů
• Marketingová strategie respektuje základní zásady marketingu a vychází z nich, znamená to:
o Uvědomělou orientaci na trh a zákazníka plné uspokojení jeho potřeb
o Současné posouzení schopností a možností podniku s ohledem na jeho cíle
• Zásady pro konkrétní vyjádření koncepce marketingové strategie podniku lze shrnout do bodů:
o Rozhodování o efektivním vynaložení prostředků do vybudování účinného vztahu výrobek - trh ve shodě s vytyčenými cíli podniku
o Vytvoření a udržení prokazatelných konkurenčních předností na vytipovaných trzích
Hodnocení (0x):