Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované státnicové otázky z okruhu Marketing a management destinace cestovního ruchu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Historický vývoj destinačního managementu. Současné trendy.

Destinace
• Jedná so o "místo určení" či geograficky určený "cíl cesty
• Destinace je představována svazkem různých služeb koncentrovaných v určitém místě nebo oblasti.
• Jsou vzájemně konkurující si jednotky, které plní řadu funkcí- společným cílem je prodej, funkci marketingovou, funkci nabídkovou, funkci zastoupení různých zájmových skupin a funkci plánovací
• Snaží se o perfektní a kvalitní organizaci celého řetězce služeb

• Vazba řetězce služeb na určité teritorium je rozhodující pro klienta, který vnímá řetězec služeb v daném regionu či místě jako celek.
Region či místo představujíc pro návštěvníka destinaci, kterou vnímá, nakupuje a spotřebovává
• Nejedná se pouze o existenci předpokladů pro rozvoj turismu, ale o existenci sekundární nabídky (infrastruktury), její provázání s nabídkou primární (atraktivity) a "prodej" daného místa či destinace tak, aby byl vnímán jako "produkt"
• ---> ne každé místo či region je "skutečnou" destinací tak, jak je vnímána klientem

• Destinace představuje sama o sobě produkt složený z dalších mnoha produktů
• Díky přítomnosti nabízených a spotřebovávaných služeb bývají destinace někdy označovány jako tzv. rekreační produkt turismu
• Destinace různých úrovní vytvářejí hierarchii- národní- regionální- místní
• Spotřeba je na různých úrovních, různým způsobem, s odlišnými zkušenostmi a motivy.
• Destinace je multiprodejným produktem a multinakupovaným a žádný návštěvník nemá exkluzivní právo na "konzumaci" destinace
Hodnocení (0x):