Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované státnicové otázky z Managementu cestovního ruchu

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Vize, poslání/mise, cíle

VIZE - základní myšlenka, určitá základní představa o tom podnikání a její konkretizací se dostaneme na samotný počátek SŘP, v tom je prvotní myšlenka konkretizována jako VIZE.
Z VIZE vychází SŘP a 3 zahrnuté faktory:
» Poslání podniku
» Cíle podniku
» Příležitosti podniku.

Strategický řídicí proces: je to proces řízení celého podniku, probíhá na úrovni firmy jako celku pod taktovkou TOP mng a je vodítkem pro řízení a rozhodování firmy jako celku.
• Jedná se o soubor činností a rozhodnutí, která vedou k formulování plánu i jeho realizaci.
• Je podstatnou součástí každého moderního podniku (malý nebo velký, je to jedno)
• Úkolem SŘP je dlouhodobé usměrňování činností podniku tak, aby bylo naplněno jeho poslání a cíle.

POSLÁNÍ Prvním z 3 kroků mkt řízení
• Je formulované na obecné úrovni, nejsou zde vysloveny měřitelé cíle, pouze orientace a postoj.
• Podává vysvětlení o smyslu existence firmy a mkt souvislosti i vztah k trhu a postavení na trhu.
Poslání podniku lze chápat tak, že každá firma musí jasně vyjádřit, jaká je její role v oblasti podnikání, jaký je účel podnikání a jaké jsou podnikatelské záměry = Kdo jsme? O co usilujeme? V jakém odvětví podnikáme?
Poslání také prezentuje to, čím chce firma uspokojit své zákazníky, tedy to jak se chce lišit od konkurence.

Poslání lze vyjádřit:
• Pomocí výrobků, které firma vyrábí
• Pomocí technologií použitých ve výrobě
• Pomocí vztahu k trhu (př. kdy nejde jen o výrobu, ale také o zájem naplnit přání zákazníků)
• Pomocí kombinace několika různých faktorů (Vyjádření 3C-Costumer, Company, Competition)
o Vystihuje typ zákazníků a jejich potřeby, které chce podnik uspokojovat
o Charakterizuje podnik pomocí vyráběných výrobků
o Ukazuje postavení podniku na trhu, především ve vztahu ke konkurenci
Formulovat své poslání by měly jak ziskové, tak i neziskové organizace.
Podniky vyslovují své poslání písemnou formou - dokumentem. Nejčastěji používaným názvem je

DEKLARACE O POSLÁNÍ PODNIKU - dokument, který si zachovává určitý stupeň všeobecnosti. Představuje integrační prvek, který sjednocuje hlavní zainteresované strany i jejich zájmy po delší časové období. (PODNIK A JEHO ZAMĚSTNANCI, AKCIONÁŘI A SAMOZŘEJMĚ ZÁKAZNÍCI).
Dokument o poslání podniku musí být pečlivě formulován, dostatečně výmluvný, ale ne příliš rozsáhlý, a musí o příslušné firmě jasně říci, kdo prezentovaný subjekt je, a kdo jsou jeho zákazníci, o co usiluje a jaké potřeby a přání zákazníků chce uspokojovat.
Hodnocení (0x):