Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Motivace žáků k samostatné práci při vyučování v malotřídní škole (3. a 4. třída)

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. ÚVOD - TÉMA VÝZKUMU

Svou výzkumnou činnost jsem zaměřila na průběh vyučování v základní škole malotřídního typu. Výzkum jsem realizovala ve třetím a čtvrtém ročníku, které ve škole, kterou jsem navštěvovala tvoří dohromady jednu třídu. Organizace výuky ve škole malotřídního typu, kde je několik ročníků spojeno dohromady do jedné třídy a vedeno jedním vyučujícím, je odlišná od výuky v základní škole standardního typu. Svou pozornost jsem zaměřila na samostatnou práci žáků, která tvoří jednu z forem výuky uplatňovaných v malotřídní škole.

Tato práce navazuje na můj předchozí text „Přístupy žáků k samostatné práci při vyučování v malotřídní škole“. V tomto předchozím textu prezentuji typologii žáků dle přístupů k samostatné práci a interpretuji činnost dětí z hlediska toho, jaké faktory ovlivňují jejich přístup k této formě výuky. Jelikož jsem zjistila, že nejsilněji určujícím faktorem odlišného přístupu dětí k samostatné práci, je motivace dětí, zaměřila jsem svou další pozornost právě na tuto problematiku. Tato práce je tedy věnována zkoumání toho, jak ovlivňuje motivace žáků přístup k samostatné práci v malotřídní škole. Zabývám se tím, proč se žáci staví k samostatné práci právě tak, jak to činí. V tomto textu tedy rozšiřuji své zkoumání o další interpretace a nové poznatky v oblasti motivace.
Hodnocení (0x):